Wybór firmy kurierskiej do sklepu internetowego: zwróć uwagę na te 7 rzeczy
Otwierasz sklep internetowy? Jeżeli uważasz, że kluczem do Twojego sukcesu jest wyłącznie towar dobrej jakości w przystępnej cenie, to jesteś w błędzie. W przypadku zakupów na odległość klienci zwracają uwagę również na szybkość dostaw. Nie popełnij częstego błędu – sprawdź, czy firma kurierska, z którą zamierzasz nawiązać współpracę, będzie w stanie obsługiwać Twój sklep internetowy na każdym etapie jego rozwoju.
Możliwość negocjacji cen
Koszt dostawy przesyłki zwykle obciąża klienta, ale to nie oznacza, że dla Ciebie, jako właściciela sklepu internetowego, nie powinien on mieć znaczenia. Przeciwnie – im tańsza będzie wysyłka paczki, tym bardziej kusząca będzie Twoja oferta. Przed podpisaniem umowy z firmą kurierską dopytaj o możliwość negocjacji cen.
Atrakcyjną w zakresie warunków cenowych ofertę może mieć broker kurierski. To szczególnie korzystne rozwiązanie dla małych e-sklepów i przedsiębiorców początkujących w branży e-commerce. Dlaczego? Dzięki współpracy z wieloma dostarczycielami i dużej liczbie wysyłanych co miesiąc paczek, broker może zaproponować bardzo atrakcyjne ceny – lepsze niż kurier.
Wysyłka przesyłek za granicę
Jeżeli chcesz zmaksymalizować zyski, już od początku prowadzenia e-sklepu nastaw się na klientów z zagranicy. O tym, że zainteresowanie ofertami zagranicznych sklepów internetowych rośnie, świadczyć może rosnąca liczba użytkowników z Polski, którzy robią zakupy na zagranicznych portalach – z raportu „E-commerce w Polsce 2019” przygotowanego przez Gemius przy współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej wynika, że już 26 proc. internautów dokonało zakupu w zagranicznym sklepie internetowym.
Oferując produkty internautom z zagranicy, nie będziesz ograniczał się wyłącznie do krajowego rynku zbytu. Szczególnie cenione wśród klientów z zagranicy jest polskie rękodzieło, kosmetyki i maszyny. Według PKO BP eksport w 2020 r. może wynieść nawet 247,9 mld zł.
Śledzenie nadanych przesyłek
Z przywołanego wyżej raportu wynika także, że przyzwyczajenia klientów nie zmieniają się, jeżeli chodzi o sposób dostawy zamówionych towarów – 71 proc. użytkowników kupujących w e-sklepach wybiera dostawę kurierem do domu lub pracy. Aby ułatwić im odbiór zakupów, warto upewnić się, że wybrana firma kurierska lub broker kurierski oferują możliwość śledzenia nadanych przesyłek.
Śledzenie nadanych przesyłek jest istotne nie tylko dla odbiorców, ale również nadawcy. Sprawdź, czy nawiązując współpracę z firmą lub brokerem kurierskim, będziesz mógł korzystać z indywidualnego konta. Po zalogowaniu się do niego powinieneś mieć dostęp do informacji o wszystkich nadanych paczkach. To znacznie ułatwi Ci zarządzanie ewentualnymi reklamacjami.
Deklarowany czas dostawy paczek
Oferujesz swoje produkty klientom z zagranicy? Poznaj deklarowany czas ich dostawy. To bardzo ważny parametr, bo na dostarczenie paczki do zagranicznego adresata firmy kurierskie potrzebują więcej czasu. Mając informację o deklarowanym czasie dostawy paczek, unikniesz wprowadzania potencjalnych klientów w błąd. To mogłoby negatywnie przełożyć się na opinię o Twoim e-sklepie.
Ile trwa dostarczenie przesyłek za granicę? W dużej mierze zależy to od kraju docelowego. Przykładowo na doręczenie paczki pod adres w Austrii czy Holandii firma kurierska potrzebuje najczęściej od 2 do 5 dni. Nawiązując współpracę z brokerem kurierskim, będziesz miał szansę zminimalizować czas potrzebny na dostarczenie przesyłki – paczki nadawane z samego rana są przekazywane kurierowi jeszcze tego samego dnia.
Odbiór paczek i realizacja zamówień
Prowadząc sklep internetowy, będziesz miał wiele obowiązków. Możesz ułatwić sobie pracę, wybierając brokera kurierskiego, który przyjmuje przesyłki w opakowaniu zbiorczym. W ten sposób zaoszczędzisz również pieniądze – będziesz płacił za przesłanie do brokera tylko jednej paczki, a nie kilku czy kilkunastu.
Niektórzy brokerzy proponują dwa sposoby dostarczenia przesyłek do sortowni – za pośrednictwem wybranego kuriera lub osobiście. Jeżeli Twój magazyn zlokalizowany jest w pobliżu siedziby brokera, możesz dodatkowo zaoszczędzić na przesyłkach – będziesz mógł samodzielnie i w dowolnej chwili przekazać mu spakowane dla klientów paczki.
Jakość pracy firmy kurierskiej
Pracę firmy kurierskiej będziesz oceniał przez pryzmat informacji płynących do Ciebie od klientów. Współpraca z brokerem kurierskim daje przewagę, gdyż pozwala sprawdzić poziom usług oferowanych przez różne firmy. Jeżeli w przyszłości będziesz chciał zawrzeć umowę bezpośrednio z kurierem, będziesz wiedział, która firma zapewnia obsługę na najwyższym poziomie. Pamiętaj, że jakość usługi kurierskiej przekłada się na całość Customer Experience.
Jeżeli zamierzasz skorzystać z oferty brokera kurierskiego, jeszcze przed podpisaniem umowy możesz sprawdzić opinie na jego temat, choćby w internecie. W ten sposób zweryfikujesz, czy można mu powierzyć dostawę paczek do firm kurierskich, które następnie doręczą je klientom.