Śledzenie przesyłek – dlaczego jest tak ważne?

Śledzenie przesyłek to funkcja dedykowana osobom zarówno sprzedającym, jak i kupującym online. Jak działa monitoring przesyłek? Dlaczego jako osoba prowadząca sklep internetowy powinieneś współpracować z brokerem kurierskim, który udostępnia opcję śledzenia paczek?

Kobieta z laptopem

Czym jest opcja śledzenia przesyłki?

Rosnąca z roku na rok liczba osób kupujących przez internet spowodowała, że firmy kurierskie wprowadziły bardzo pomocną funkcję – monitoring przesyłek. To spore ułatwienie z punktu widzenia każdego, kto czeka na paczkę. Na funkcjonowaniu tego rozwiązania korzystają również sprzedawcy, którzy wysyłają towary do klientów za pośrednictwem firm kurierskich. Na czym polega śledzenie przesyłek?

Śledzenie przesyłki to bezpłatna funkcja pozwalająca uzyskać informacje o jej aktualnym statusie. Aby sprawdzić, gdzie znajduje się paczka, wystarczy posiadać indywidualny, przypisany do niej numer przewozowy (numer paczki, numer trackingowy). Numer ten kupujący każdorazowo otrzymuje od sprzedawcy (czasem również firmy kurierskiej) i jest to jednocześnie potwierdzenie realizacji zamówienia. Najczęściej numer przewozowy jest przekazywany klientowi na etapie generowania etykiety na paczkę w systemie, czyli jeszcze przed jej fizycznym przekazaniem kurierowi.

Jak i gdzie odbywa się śledzenie paczki?

Monitoring przesyłki jest możliwy np. za pośrednictwem specjalnej aplikacji lub strony internetowej. Przykładowo właściciele sklepów internetowych wysyłający paczki zagraniczne za pośrednictwem brokera kurierskiego Europaczka oraz adresaci przesyłek mogą to zrobić na firmowej stronie – Europaczka.pl. Pole, w które należy wpisać numer przesyłki, znajduje się w lewym, górnym rogu strony. Aby sprawdzić status przesyłki, nie trzeba zakładać konta czy podawać innych informacji – wystarczy wyłącznie wspomniany numer nadania paczki.

Alternatywą jest skorzystanie z funkcji śledzenia przesyłek bezpośrednio na stronie internetowej firmy kurierskiej – wystarczy tylko wiedzieć, z usług której firmy kurierskiej korzysta sprzedawca. Tam również znajduje się pole, w które należy wpisać numer paczki, aby sprawdzić, gdzie się ona aktualnie znajduje. W razie wątpliwości użytkownik może też skontaktować się z pracownikami infolinii.

Śledzenie przesyłki – korzyści dla klienta

Paczka

Dzięki opcji śledzenia przesyłek klient ma pełną kontrolę nad paczką. Gdy otrzyma numer trackingowy, może upewnić się, że sprzedawca wydał paczkę kurierowi, czyli zrealizował jego zamówienie. To jednak nie wszystko. Adresat może też poznać przybliżony termin dostawy. Jest to szczególnie istotne w przypadku przesyłek zagranicznych. Czas niezbędny do ich dostarczenia jest uzależniony od kilku czynników, w tym przede wszystkim docelowego kraju. Poznając dzień dostawy przesyłki, adresat ma szansę zaplanować sobie czas tak, aby w godzinach pracy kuriera być w domu.

Monitoring przesyłki pozwala na bieżąco sprawdzać, gdzie aktualnie znajduje się paczka. Firmy kurierskie starają się, aby każdy status był czytelny dla użytkownika, niektóre też dokładnie opisują stosowane oznaczenia. Aktualizacja statusów najczęściej odbywa się za każdym razem, gdy paczka trafia do węzła ekspedycyjno-rozdzielczego (WER) lub zostaje wydana kurierowi do doręczenia, czyli wówczas, gdy skanowany jest numer listu przewozowego.

Ułatw sobie pracę – wykorzystaj opcję śledzenia przesyłek

Z monitoringu przesyłek korzystają nie tylko adresaci paczek. To opcja przydatna również dla każdego sprzedawcy. Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, hurtownię wysyłkową lub często nadajesz paczki za granicę, opcja śledzenia przesyłek ułatwi Ci pracę. Przekazując kupującym informację o numerze paczki tuż po wygenerowaniu etykiety, unikniesz pytań klientów o to, czy zlecenie zostało już zrealizowane. Automatyzując pracę, zaoszczędzisz czas i jednocześnie będziesz budował wizerunek firmy działającej w sposób transparentny.

Wysyłając przesyłki za granicę i korzystając z funkcji śledzenia, możesz też szybko zlokalizować każdą paczkę. Opcja ta przyda się szczególnie w sytuacji, gdy otrzymasz reklamację lub będziesz chciał szybko pomóc klientowi w sprawdzeniu aktualnej lokalizacji paczki. Gdy współpracujesz z jednym brokerem kurierskim w zakresie wysyłki paczek za granicę, informacje o wszystkich przesyłkach są gromadzone w jednym miejscu – na Twoim koncie, do którego masz dostęp po zalogowaniu się. To również ułatwia monitorowanie przesyłek.

Nasza oferta to tanie przesyłki zagraniczne.