Prowadzisz sklep internetowy? Poznaj 6 sposobów na redukcję kosztów
Każdy właściciel sklepu internetowego dąży do redukcji kosztów. Ważne jednak, aby oszczędności nie odbijały się na jakości obsługi klientów. Poznaj 6 skutecznych sposobów, dzięki którym polepszysz kondycję finansową swojego e-sklepu, nie tracąc przy tym na wiarygodności.
Współpraca z brokerem kurierskim – oszczędzaj na kosztach przesyłek
Istotnym kosztem prowadzenia sklepu internetowego są wydatki ponoszone na wysyłkę zamówionych przez klientów produktów. Część przedsiębiorców już na starcie nawiązuje współpracę z wieloma firmami kurierskimi. To poważny błąd, który obniża konkurencyjność sklepu i ma odzwierciedlenie w wysokości zarobków. Jak zatem mądrze zminimalizować wydatki w tym obszarze?
Sprawdź: przesyłki zagraniczne cennik.
Wysyłka towaru może być tańsza, gdy właściciel sklepu internetowego podpisze umowę z brokerem kurierskim. Broker kurierski pośredniczy między nadawcą przesyłek a firmami kurierskimi, dzięki czemu ma dostęp do atrakcyjnych rabatów. W efekcie współpraca z brokerem jest korzystna finansowo – właściciel sklepu internetowego otrzymuje lepszą ofertę cenową niż gdyby podpisał umowy z poszczególnymi firmami kurierskimi dostarczającymi przesyłki pod zagraniczne adresy. Więcej na temat zalet współpracy dowiesz się z artykułu: Broker kurierski – dlaczego warto współpracować z kurierem?
Negocjuj ceny przesyłek kurierskich
Twój sklep internetowy rozwija się niezwykle dynamicznie? Z miesiąca na miesiąc baza klientów powiększa się o kolejne nazwiska, w związku z czym rośnie też liczba nadawanych przez Ciebie paczek? To dobry moment, aby ponownie porozmawiać z brokerem kurierskim, z którym podpisałeś umowę.
Wysyłka towaru to istotny koszt prowadzenia sklepu internetowego. Dobry broker kurierski docenia lojalnych klientów i to właśnie im może zaproponować najkorzystniejsze ceny. Rosnąca z miesiąca na miesiąc liczba wysyłanych paczek to dobry powód, aby renegocjować warunki zawartej umowy. Uzyskując jeszcze lepsze ceny, możesz liczyć na dalszy rozwój – przy wyborze sprzedawcy, wielu klientów kieruje się nie tylko ceną towaru, ale również przesyłki.
Recykling opakowań – wykorzystaj opakowania po towarze
E-sklepy współpracują zarówno z hurtowniami, jak i producentami. Część z tych podmiotów realizuje dostawy również za pośrednictwem kurierów. Jeżeli tak jest w Twoim przypadku, koszty prowadzenia sklepu internetowego możesz obniżyć, wykorzystując recykling i upcykling opakowań. Jak zrobić to mądrze?
Jeżeli paczki wysyłasz do brokera kurierskiego, duże kartony, w których dotarły zamówione przez Ciebie produkty, wykorzystaj jako opakowanie zbiorcze. Oczywiście tylko pod warunkiem, że karton nie jest zniszczony czy uszkodzony – musi być czysty, mocny i dostosowany do wagi towarów. W ten sposób zaoszczędzisz na zakupie kartonów. Masz sporą ilość starych kartonów lub zaadresowanych kopert? Nie wyrzucaj ich, ale potnij. W ten sposób pozyskasz wypełniacz paczek.
Zminimalizuj liczbę faktur i wybierz e-księgowość
Skomplikowane i często zmieniające się przepisy podatkowe powodują, że wielu przedsiębiorców zleca prowadzenie księgowości biurom rachunkowym. Najtańsze usługi oferują biura rachunkowe działające online. Ponieważ dokumenty do takiego biura będziesz dostarczał drogą elektroniczną, dodatkowo zaoszczędzisz na kurierze lub paliwie, które zużyłbyś, aby dowieźć dokumenty w wersji papierowej.
Cena za miesiąc prowadzenia księgowości jest uzależniona od liczby dokumentów. Załóżmy, że podpisałeś umowy o dostarczanie paczek z kilkoma firmami kurierskimi. Każda zatem wystawi Ci co najmniej jedną fakturę miesięcznie. Decydując się na współpracę z brokerem kurierskim, w każdym cyklu rozliczeniowym otrzymasz jedną fakturę zbiorczą za wszystkie wysłane paczki.
Wybierz darmowe konto firmowe
Płacisz 10 zł miesięcznie za prowadzenie rachunku firmowego? To niewielka kwota, ale w skali roku to już 120 zł! Tymczasem banki prześcigają się w konstruowaniu atrakcyjnych ofert. W efekcie bez trudu znajdziesz bank, który zaproponuje Ci darmowe prowadzenie firmowego rachunku. Dodatkowo możesz też uniknąć opłaty za obsługę karty płatniczej – wystarczy, że będziesz pamiętał o warunkach zawartych w umowie, np. w ciągu miesiąca wykonasz 4 płatności kartą.
Przy wyborze rachunku bankowego zwróć też uwagę na koszty przelewów internetowych i wypłat środków z bankomatów. Jeżeli często wykonujesz przelewy zagraniczne, istotny będzie dla Ciebie pakiet darmowych przelewów SEPA.
Wprowadź e-fakturę i oszczędzaj papier
Aktualnie faktura elektroniczna jest równoważna fakturze papierowej. Formalnie nie ma zatem przeszkód, aby właśnie w formie elektronicznej przesyłać klientom dowód zakupu towarów. Dzięki wprowadzeniu e-faktur nie tylko zaoszczędzisz czas, ale obniżysz koszty prowadzenia sklepu internetowego – nie będziesz musiał kupować papieru, tuszu czy segregatorów.
Wystawiając faktury w formie elektronicznej, masz również szansę budować wizerunek firmy dbającej o środowisko naturalne. Z punktu widzenia świadomych konsumentów to kolejny atut, który pozwoli Ci wyróżnić się na tle konkurencji.
Oferta, która Cię zainteresuje – najtańsze przesyłki zagraniczne