Broker kurierski – dlaczego warto współpracować z pośrednikiem?
Prowadzisz sklep internetowy i w związku z tym każdego dnia nadajesz przesyłki do klientów? Twoja rodzina przebywa za granicą i od czasu do czasu wysyłasz do nich paczki? Mamy dobrą wiadomość – możesz obniżyć koszty, nawiązując współpracę z brokerem kurierskim. Poznaj też pozostałe korzyści płynące z korzystania z usług pośrednika.
Kim jest broker kurierski?
Broker kurierski to po prostu firma ściśle współpracująca z różnymi kurierami. Rola brokera kurierskiego sprowadza się do pośredniczenia między nadawcami przesyłek a firmami kurierskimi. Dzięki temu, że działalność brokerów przysparza kurierom klientów, pośrednicy mogą liczyć na bardzo korzystne rabaty. To z kolei powoduje, że z finansowego punktu widzenia wysyłanie zagranicznych paczek za pośrednictwem brokerów jest bardzo opłacalne. Oszczędzają zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Atrakcyjność oferty brokera kurierskiego nie zależy wyłącznie od cennika. Mimo że wiele osób zwraca szczególną uwagę na koszty, to znaczenie ma także to, czy oferta jest kompleksowa. Za pośrednictwem najlepszych brokerów można wysłać paczki do różnych krajów, np.: Niemiec, Holandii, Francji, Portugalii, Finlandii czy Irlandii.
Wygoda – informacje o paczkach w jednym panelu
Jednym z powodów, dla których zagraniczne przesyłki warto nadawać za pośrednictwem brokera kurierskiego, jest wygoda. Po założeniu konta na stronie internetowej pośrednika, klient zyskuje dostęp do specjalnego panelu. Wystarczy, że w odpowiednie pola wpisze dane nadawcy i odbiorcy, a będzie mógł wygenerować etykietę. W przypadku przedsiębiorców, którzy dziennie wysyłają kilka czy nawet kilkanaście przesyłek za granicę to spora oszczędność czasu.
W panelu gromadzone są także informacje o wszystkich wysłanych przesyłkach. To duże ułatwienie – korzystając bezpośrednio z usług kilku kurierów, konieczne byłoby przeszukiwanie zasobów kilku baz. Dodatkowo w każdym momencie możesz skorzystać z rozwiązania w postaci śledzenia przesyłki (monitoringu przesyłek) – wystarczy, że podasz numer nadania paczki.
Dodatkowe ułatwienia – integracje z platformami sprzedażowymi
Klienci indywidualni mogą poświęcić 1-2 minuty na wpisanie danych osobowych i adresowych nadawcy i odbiorcy przesyłki kurierskiej. Sprawa komplikuje się, gdy paczki wysyła przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy. W takiej sytuacji ręczne wpisywanie tych informacji nie tylko może opóźnić wysyłkę towaru, ale również doprowadzić do wystąpienia błędów, które spowodują, że paczka wróci do nadawcy. Jak temu zaradzić?
Najlepsi pośrednicy wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów, proponując im nowoczesne rozwiązania w postaci zautomatyzowania procesu nadawania przesyłek. Dobrym przykładem jest integracja konta użytkownika z popularnymi platformami e-commerce. Dzięki temu, że dane osobowe i adresowe klientów są pobierane, przygotowanie i wysyłka paczek odbywa się sprawnie.
bądź o krok przed konkurencją – najtańsze przesyłki zagraniczne
Jedna umowa i faktura zamiast kilku
Oferty zarówno firm kurierskich, jak i brokerów kurierskich są bardzo zróżnicowane. Gdy jednak przedsiębiorca znajduje dla siebie partnera wśród pośredników, to negocjuje, a następnie podpisuje tylko jedną umowę na cały okres współpracy. Dodatkowo zmiana warunków, na jakich odbywa się wysyłka paczek, jest łatwa do wychwycenia.
Współpracując z brokerem kurierskim, firmy nadające w skali miesiąca kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt paczek za granicę otrzymują tylko jedną fakturę za wysłane przesyłki. To kolejne ułatwienie, które sprawia, że rozliczenie nadanych przesyłek jest mniej czasochłonne. Od strony formalnej współpraca z brokerem jest zatem znacznie mniej skomplikowana.
Cena ma znaczenie – u pośrednika jest taniej
Paczki zagraniczne po niższych cenach u brokerów kurierskich mogą nadawać zarówno klienci indywidualni, jak i przedsiębiorcy. Pośrednicy nie wymagają żadnych deklaracji w zakresie wolumenu. Inaczej mówiąc, osoby nadające przesyłki oszczędzają już od pierwszej transakcji. To jednak nie wszystko, bo np. sklepy internetowe mogą wynegocjować dodatkową zniżkę, dzięki której zwiększą swoją konkurencyjność.
W zależności od brokera kurierskiego, z jakim klient nawiązuje współpracę, cena nadania przesyłki zagranicznej może być nawet o 50 proc. niższa w porównaniu do oferty przedstawionej przez firmę kurierską. Na uzyskanie tak dużej zniżki bezpośrednio u kuriera mają szansę wyłącznie duże sklepy internetowe czy firmy nadające setki przesyłek w skali miesiąca.
Sprawdź koniecznie naszą ofertę: przesyłki zagraniczne cennik