5 niezawodnych sposobów na ułatwienie klientowi zakupów w Twoim sklepie internetowym
Duża konkurencja między sklepami internetowymi powoduje, że ich właściciele muszą wdrażać liczne udogodnienia dla klientów. Poniżej prezentujemy kilka, których zastosowanie zwiększa konwersję w sklepie internetowym.
Dostosuj stronę sklepu dla użytkowników mobilnych
Czy wiesz, że 58 proc. użytkowników robi zakupy w e-sklepach, korzystając ze smartfonów? Być może liczba ta byłaby większa, gdyby nie utrudnienia, na które użytkownicy się natykają. Ankietowani, którzy wzięli udział w badaniu przeprowadzonym przez Gemius dla e-Commerce Polska, wskazywali, że spotykają się z problemem niedostosowania stron zakupowych do urządzeń mobilnych oraz niewygodnymi formularzami[1].
Niezależnie od tego, jak długo prowadzisz sklep internetowy, musisz pracować nad jego funkcjonalnością. Przygotowanie wersji sklepu dedykowanej użytkownikom mobilnym sprawi, że pozyskasz klientów preferujących robić zakupy przy użyciu smartfonów.
Pozwól klientowi wybrać sposób dostawy paczki
Z wyżej przywołanego badania wynika, że klienci sklepów internetowych najczęściej chcą, aby zamówiony przez nich towar został wysłany kurierem (75 proc. użytkowników). Spora grupa klientów preferuje odbiór zakupów w Paczkomacie (48 proc. użytkowników), a jeszcze inni zwracają uwagę na to, czy przesyłka zostanie dostarczona bezpośrednio do domu lub pracy (45 proc. użytkowników).
Chcesz, aby klienci wybrali Twój e-sklep? Podejmij współpracę z licznymi firmami dostarczającymi przesyłki – kurierami i operatorami pocztowymi. Różnicując sposoby dostawy, masz szansę przyciągnąć do siebie klientów z różnymi potrzebami.
Oferta, którą warto sprawdzić – najtańsze przesyłki zagraniczne
Zaoferuj wysyłkę produktów za granicę
Część właścicieli sklepów internetowych rezygnuje z wysyłki produktów za granicę z uwagi na koszty – obawiają się oni, że klienci uznają, że przesyłka jest za droga. Tymczasem na rynku działają pośrednicy, którzy mają bardzo atrakcyjne oferty cenowe na przesyłki zagraniczne. Dlaczego? Otrzymali zniżki dzięki temu, że obsługują głównie klientów indywidualnych i branżę e-commerce.
Oferując wysyłkę towarów za granicę, możesz przyciągnąć do siebie klientów poszukujących polskich produktów, np. żywności. Jeżeli miesięcznie na tę usługę skusi się tylko kilku użytkowników, to i tak jest szansa, że będą to Twoi stali klienci.
Daj klientom możliwość zwrócenia towaru
Obsługa posprzedażowa jest równie ważna, jak pomoc na etapie wybierania produktów. Chcesz, aby Twój sklep był dobrze oceniany? Klient ma prawo zwrócić zakupiony zdalnie towar w ciągu 14 dni. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby dać mu więcej czasu. Dodatkowo możesz też zaproponować, że pokryjesz koszty doręczenia zwracanych produktów.
Opłacając przesyłki zwrotne, będziesz ponosić dodatkowe koszty. Warto je jednak potraktować jako inwestycję w budowę pozytywnego wizerunku firmy. Dzięki temu będziesz postrzegany przez klientów jako przedsiębiorca, który stara się sprostać oczekiwaniom użytkowników.
Zadbaj o opisy w swoim sklepie internetowym
Posługujesz się skopiowanymi ze stron producentów opisami produktów? Bardzo prawdopodobne, że właściciele konkurencyjnych e-sklepów również. Jeżeli chcesz się pozytywnie wyróżnić, zadbaj o unikalną treść. Dobre, podkreślające korzyści płynące z zakupu poszczególnych produktów opisy pozwolą Ci „porozmawiać” z potencjalnym klientem.
Jeżeli zainwestujesz w atrakcyjne opisy produktów, pamiętaj także o zdjęciach. Wiele osób to właśnie na nie zwraca szczególną uwagę. Gdy towaru nie można dotknąć, szczegółowy opis i zdjęcia pozwalają wyrobić sobie opinię o produkcie i podjąć decyzję zakupową.
[1] Ginter.pro, Raport E-commerce w Polsce 2018, https://ginter.pro/wp-content/uploads/2018/07/E-commerce_w_Polsce_2018.pdf (dostęp 29.06.2019).